Achtergrond
De toeslagenaffaire en het Algemene Rekenkamer Rapport 'Aandacht voor algoritmes' (en met name haar voorgestelde toetsingskader) toont aan dat de noodzaak zich op veelal dezelfde maatschappelijke vraagstukken aandient om met de meest recente inzichten van algoritmes en Artificiële Intelligentie (AI) aan de slag te gaan. Deze leergang heeft als doel om de verwachtingen en uitdagingen op dit gebied op een realistische manier in beeld te brengen. Tijdens de vier cursusdagen is er voldoende ruimte om uw specifieke vragen en uitdagingen omtrent dit onderwerp te adresseren. U leert uiteindelijk om zodanig te kunnen omgaan met vraagstukken van ethische en maatschappelijke aard dat u optimaal de kansen die algoritmes en AI te bieden hebben kunt benutten.
Gedurende de leergang gaat u aan het werk met een Case Study die middels hands-on oefeningen zal bijdragen aan meer praktisch begrip voor beleidsmatige en technische randvoorwaarden en u in staat stelt met toepassingen van algoritmes en AI om te gaan.
Na de leergang wordt er een terugkomdag georganiseerd, waar wij samen met enkele vakdocenten bij de deelnemers bespreken welke inzichten nog nodig blijken om de lessen toe te passen binnen hun organisatie.
Doelgroep
De leergang is ontwikkeld voor niet IT-experts, werkzaam als:
We accepteren een maximum van 20 deelnemers, en hanteren het first come, first serve principe.
Enkele thema’s die aan bod zullen komen:
Voordelen van de leergang:
Professor Knowledge Representation & Reasoning, Vrije Universiteit van Amsterdam
lees meerThe Hague Humanity Hub
Fluwelenburgwal 58